יום שישי, 23 באוקטובר 2009

אוסף של רעיונות שגויים לפני שיעור בטכניקה


בספרו של פטריק מקדונלד – "טכניקת אלכסנדר כפי שאני רואה אותה" מתוארת שיחה בין מורה לשיטת אלכסנדר ובין תלמידה לשיטת אלכסנדר, תוך כדי שיעור.
מורה: אל תעצמי את העיניים
תלמידה: אם אני לא עוצמת עיניים אני לא מצליחה להתרכז
מורה: אני לא רוצה שתנסי להתרכז
תלמידה: אבל אם אני לא מתרכזת אני לא יכולה להרגיש מה קורה
מורה: אני לא רוצה שתנסי להרגיש מה קורה
תלמידה: אבל אם לא ארגיש איך אוכל להגיע להרפיה
מורה: אני לא רוצה שתגיעי להרפיה

יש לנו הרבה מושגים ורעיונות על מה נכון ואיך צריך לעשות דברים. בשיטת אלכסנדר אנחנו רואים שהרבה פעמים מה שאנחנו עושים, שמרגיש נכון, הוא לא נכון וכך שיש סיכוי בעזרת מורה לאלכסנדר שנעשה תנועות שבהתחלה לא ירגישו נכון אך הן נכונות יותר. אלכסנדר אמר שמה שאנחנו חושבים שהוא נכון הוא בטוח לא נכון. ואם נאפשר לעצמנו לעשות משהו לא נכון אז זה יש סיכוי שזה יהיה הדבר הנכון...
באופן מעשי בשיעור אלכסנדר, התלמיד לשיטת אלכסנדר צריך לאפשר למורה להניע אותו. לא ליזום את התנועה ולא להתנגד. וכך המורה יכול לתת לתלמיד לחוות אפשרות של דרך חדשה של שימוש בעצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה