יום שלישי, 27 באוקטובר 2009

האמצעים שבעזרתם

כדי לשפר את השימוש שלנו בעצמנו, בזמן שיעור בשיטת אלכסנדר ובהמשך בכל תנועה שנרצה לעשות בכל מקום בו נהיה, אנחנו צריכים קודם להפסיק לעשות את מה שמזיק לנו. ניקח דוגמא לתנועה מסויימת כמו לשבת על כיסא. כאשר אנחנו יושבים על כיסא בדרך הרגילה וללא השימוש באמצעים של טכניקת אלכסנדר, אנחנו רוצים לשבת ואנחנו מתיישבים.
לשבת אנו יודעים. גם אם יעירו אותנו בשתיים בלילה ובעיניים עצומות נוכל לשבת בקלות.
 אך מה זאת אומרת להתיישב? אנחנו בעצם עושים כל מיני תנועות ומשנים זוויות של מפרקים ומכווצים ומאריכים שרירים והגוף מגיע לכיסא. רצף התנועות הוא אוטומטי ולא מצריך מאיתנו כל מחשבה. מה שאלכסנדר גילה ולימד הוא קודם כל שהדרך האוטומטית הזו גורמת להרבה בעיות ושאם אנחנו רוצים לפתור את הבעיות שיש לנו או למנוע בעיות חדשות מלהיווצר, אנחנו חייבים להתייחס גם לדרך שבה אנו מבצעים פעולה ולא רק למטרה עצמה.
הדרך הרגילה בה יושבים, כאשר לא מתייחסים לעקרונות של שיטת אלכסנדר היא שכאשר יש רצון לשבת מיד מתיישבים. וזה עובד, אז למה צריך ללמוד את זה שוב מחדש? כשמתחילים ללמוד שיטת אלכסנדר, די מהר מבינים את הבעייתיות של הדרך בה אנו משתמשים בעצמנו. מתחילים לראות את כל הכיווצים המיותרים, את המאמץ האדיר שמושקע במקום בו צריך מאמץ מועט ביותר, את ההרפיה המוחלטת של שרירים במקום בו דרוש מתח שרירי ולא התמוטטות.
בשיטת אלכסנדר, קיבלנו אמצעים שבעזרתם נוכל לבצע את התנועות נכון. אלו בעצם הכלים שבהם אנחנו בוחנים את התנועה ומכניסים מודעות לתנועה. יש לנו את הכלי הראשון שמאפשר לנו לבלום את התגובה המזיקה, אח"כ נקודות התייחסות כדי לבצע את התנועה מתוך אורך ורוחב ובריאות ולא מתוך כיווץ וצמצום. היחס בין הצוואר הראש והגב, הוא שיקבע את איכות התנועה. והמודעות לכך והנחיית כיוונים מודעת בתוך הגוף בזמן עשייה של תנועה, בשיתוף של בלימת ההרגל האוטומטי, אלו האמצעים שבעזרתם נוכל ליישם את שיטת אלכסנדר בכל תנועה שנרצה. שיטת אלכסנדר איי לאב איט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה