יום ראשון, 22 בנובמבר 2009

שיטת אלכסנדר - עיקרון הנחיית הכיוונים

אלכסנדר בניסיונו למצוא פתרון לבעיית הקול שלו, גילה שהדרך שבה הוא משתמש בשריריו אינה נכונה. הוא גילה שדימוי הגוף שלנו כמשהו קבוע ומוצק, אינו מדוייק.
אלכסנדר מצא שהגוף זורם והיחסים הנכונים בין חלקי הגוף נגרמים על ידי זרימה בלתי פוסקת של דחפים.
לשאלה מה הם דחפים מזעריים (אך חזקים ביותר)אלה, עוד אין תשובה ברורה, אך בשיטת אלכסנדר אנו לומדים להשתמש בדחפים אלה ולנתב אותם בכיוון הנכון – נתינת כיוונים.
יש לנו את הגוף הפיזי שעליו פועל כוח המשיכה וכוח הכובד ויש את כוח חיים בתוך הגוף, הכוח שמניע אותנו ויוצר את תחושת החיים, החיוניות והקלות.


התמונה באדיבות arquera from flickr

אנחנו בשיטת אלכסנדר - טכניקת אלכסנדר רוצים לאזן בין שני הכוחות הללו. ללמוד לנתב ולהשתמש יותר בכוח החיות הזה. בהנחיה מודעת של הכוח שזורם בתוך הגוף. ללמוד איך להניע את הגוף בעזרת הכוח הזה, שפועל ללא מאמץ שרירי, מתוך הנחה ומחשבה במקום מאמץ ועשייה לא מודעת. התפקיד של מורה לשיטת אלכסנדר הוא להנחות את התלמיד להחליף זרם של דחפים מכווצים בזרם של דחפים מרחיבים. או במילים אחרות, תפקידו של מורה לשיטת אלכסנדר הוא לגרום לתלמיד לפעול מתוך אורך ורוחב במקום מתוך כיווץ וצמצום הגוף. הנחיית כיוונים היא אחד הכלים של שיטת אלכסנדר. כלי רב ערך כשלומדים להשתמש בו. כמה שננסה לנגן יפה, בטכניקה וברגש, על כלי נגינה, אם הכלי לא יהיה מכוון, המנגינה תישמע לא כל כך ערבה לאוזן, במקרה הטוב. חישבו על גופכם כעל כלי נגינה ותבינו למה כדאי ללמוד לכוון את עצמנו ולפעול מתוך כיוון.
ואני מתכוון לזה...! שיטת אלכסנדר.



התמונה באדיבות Arianyx from flickr

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה