יום ראשון, 22 בנובמבר 2009

שיטת אלכסנדר - עיקרון הנחיית הכיוונים

אלכסנדר בניסיונו למצוא פתרון לבעיית הקול שלו, גילה שהדרך שבה הוא משתמש בשריריו אינה נכונה. הוא גילה שדימוי הגוף שלנו כמשהו קבוע ומוצק, אינו מדוייק.
אלכסנדר מצא שהגוף זורם והיחסים הנכונים בין חלקי הגוף נגרמים על ידי זרימה בלתי פוסקת של דחפים.
לשאלה מה הם דחפים מזעריים (אך חזקים ביותר)אלה, עוד אין תשובה ברורה, אך בשיטת אלכסנדר אנו לומדים להשתמש בדחפים אלה ולנתב אותם בכיוון הנכון – נתינת כיוונים.
יש לנו את הגוף הפיזי שעליו פועל כוח המשיכה וכוח הכובד ויש את כוח חיים בתוך הגוף, הכוח שמניע אותנו ויוצר את תחושת החיים, החיוניות והקלות.


התמונה באדיבות arquera from flickr

אנחנו בשיטת אלכסנדר - טכניקת אלכסנדר רוצים לאזן בין שני הכוחות הללו. ללמוד לנתב ולהשתמש יותר בכוח החיות הזה. בהנחיה מודעת של הכוח שזורם בתוך הגוף. ללמוד איך להניע את הגוף בעזרת הכוח הזה, שפועל ללא מאמץ שרירי, מתוך הנחה ומחשבה במקום מאמץ ועשייה לא מודעת. התפקיד של מורה לשיטת אלכסנדר הוא להנחות את התלמיד להחליף זרם של דחפים מכווצים בזרם של דחפים מרחיבים. או במילים אחרות, תפקידו של מורה לשיטת אלכסנדר הוא לגרום לתלמיד לפעול מתוך אורך ורוחב במקום מתוך כיווץ וצמצום הגוף. הנחיית כיוונים היא אחד הכלים של שיטת אלכסנדר. כלי רב ערך כשלומדים להשתמש בו. כמה שננסה לנגן יפה, בטכניקה וברגש, על כלי נגינה, אם הכלי לא יהיה מכוון, המנגינה תישמע לא כל כך ערבה לאוזן, במקרה הטוב. חישבו על גופכם כעל כלי נגינה ותבינו למה כדאי ללמוד לכוון את עצמנו ולפעול מתוך כיוון.
ואני מתכוון לזה...! שיטת אלכסנדר.



התמונה באדיבות Arianyx from flickr

יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

שיטת אלכסנדר והערכת התחושה

כאשר אנחנו באים ללמוד את שיטת אלכסנדר אנו בדרך כלל מבקשים להשיג משהו לעצמנו. זה יכול להיות בריאות טובה יותר. שימוש נכון יותר בעצמנו. הנאה מתנועות היום יום או פתרון של בעיות וכאבים ושיפור באיכות החיים. מטרות גדולות ומכובדות שמצדיקות את השקעת הזמן והרצון ללמוד את שיטת אלכסנדר. אלכסנדר גם הוא החל, עם הסיבות האישיות שלו שבזכותן פיתח את השיטה שלו, אך כאשר המשיך ולמד והתקדם בטכניקה שפיתח, ראה את ההשלכות של שיפור הערכת התחושה ושימוש באמצעים שבעזרתם אפשר לפעול נכון יותר והבין שמבחינה אבולוציונית זה השלב הבא של התפתחות נכונה של האנושות. התפתחות שתשפר את היכולת של האדם לפעול נכון בעולם בכל התחומים! מעבר משימוש שמבוסס על התת מודע כאשר המניע הוא השגת מטרה, לשימוש שמבוסס על מניעה ומאפשר הנחיה מודעת של תנועה. אלכסנדר כותב על כך בספרו "שליטה עצמית מודעת ובונה".