יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

כאבו לי הברכיים?


מגיל 14 בערך היו לי בעיות ברכיים.

שנות דור אחרי, בעקבות שיעורים בשיטת אלכסנדר, השתנו לי הרגלי ההליכה ובעיית הברכיים שהייתה לי נעלמה, מבלי להשאיר עקבות.

בשיטת אלכסנדר אנו לומדים "להשתמש בעצמנו" לא דרך ההרגל האוטומטי שלנו וזאת לאחר שזיהינו שההרגל מייצר תנועה שמזיקה לנו. ההיווכחות בדרך הלא נכונה של ההרגל נהיית ברורה יותר ויותר, משיעור בטכניקת אלכסנדר אחד למשנהו. עצם ההבנה שאני עושה משהו שמזיק לי, זו כבר התחלה של הפתרון. בהמשך השיעורים בטכניקה לומדים גם מה לעשות או לא לעשות כדי שה"שימוש בעצמי" יהיה נכון, כלומר, לא מזיק ומבריא.

בעקבות שיעור בשיטת אלכסנדר, זיהיתי שיש לי הרגל להעביר משקל מרגל לרגל תוך כדי נטייה של כל הגוף מצד לצד. בדיעבד, מסתבר שהעברת המשקל השגויה, גרמה ללחץ על הברכיים שגרם לכאבים לאחר הליכה. ההנחיה החדשה היא לשלוח את הברכיים החוצה וגבוה יותר בזמן ההליכה כאשר הראש מכוון למעלה ומוביל את התנועה קדימה. ההתייחסות היא לכל הגוף כמכלול שנע קדימה ולא מתנדנד מצד לצד. תשומת הלב מופנית גם לצוואר ולחופש בו, חופש שמאפשר לגב להתארך ולהתרחב תוך כדי התנועה.

לא יאומן אך גם בעיות שנמשכות 26 שנה יכולות להיפתר ברגע, בעזרת שינוי בדרך שבה אנחנו משתמשים בעצמנו. מבחינתי האישית, זו עובדה! טכניקת אלכסנדר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה