יום שישי, 7 בדצמבר 2012

לפעול ממקום של חופש


להניח לצוואר להיות חפשי כדי שהראש יוביל לפנים ולמעלה. שימו לב שההנחיה היא לא לקחת את הראש לפנים ולמעלה. הפעולה הראשונה בסדרת הפעולות שיגרמו לי לעשות כל תנועה שהיא נכון, היא להניח. מתוך השחרור נוכל לפעול ממקום של חופש. לדוגמא כאשר רוצה לקום מכיסא, ההרגל שלי הוא לקחת את כל החלק העליון של הגוף קדימה ולמטה ואז כשקם דוחף עם הרגליים והראש נזרק לאחור. זה ההרגל האוטומטי שלי. זו הצורה שבה אני קם. כמובן שהתנועה מורכבת מהרבה יותר הנחיות שלחלקם אני שם לב ולחלקם אני עוד לא מודע בכלל אך אלה כמה סימפטומים בולטים ששם לב אליהם כרגע. ההרגל לקום כך מכיסא הוא אוטומטי והוא יקרה תמיד אם לא אתן לגוף הנחיה אחרת באופן מודע. בעזרת טכניקת אלכסנדר אנחנו לומדים להפוך תנועה אוטומטית לתנועה מודעת. הדבר הראשון לפני שמתחיל לעשות את הנכון הוא קודם כל להפסיק את מה שלא נכון. לכן כאשר רוצה לקום מכיסא הדבר הראשון לעשות הוא לא לעשות. רוצה לקום ובולם את התגובה לקחת את החלק העליון של הגוף לפנים ולמטה. במקום זה מניח לצוואר. עוד לא קמתי אך גם לא גרמתי נזק לגוף. אחרי שעצרתי, מניח לצוואר, מאפשר לצוואר להשתחרר מההחזקות וזה מאפשר לגב שלי להתארך. ממשיך עם ההנחיות האלה וקם בדרך שלא מזיקה לי ואפילו מבריאה אותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה